SP'ers delen bedrijvenkrant uit

19 november 2014

SP'ers delen bedrijvenkrant uit

Vanmorgen hebben twee SP-vrijwilligers enkele honderden Solidairkranten uitgedeeld bij RexRoth en de WSD. Dit is de bedrijvenkrant van de SP die om de drie maanden bij bedrijven uitgedeeld wordt. De reacties van de werknemers waren positief.

Solidair

In alle vroegte stonden raadslid Marco Bressers en bestuurslid Willem van Meurs de kranten uit te delen bij RexRoth. Solidair is een uitgave van de SP en wordt eens per kwartaal aan de poorten van bedrijven uitgedeeld. De krant wil werknemers informeren over zaken die voor hen belangrijk zijn. Ook is de Solidair verspreid bij de WSD.

In deze Solidair is het volgende te lezen: een interview met Emile Roemer en artikelen over de groeiende kloof tussen arm en rijk, voorstel van de SP voor meer banen in de bouw, flexwerk, hoe onze pensioenen geplunderd worden en koopkrachtvoorspellingen die nu al in de prullenbak gegooid kunnen worden. Ook wordt een overzicht gegeven van de voorstellen van de SP tegenover de voorstellen van de VVD/PvdA-regering.

'Andere partijen hebben we hier nog nooit gezien'

De SP-vrijwilligers kregen veel goede reacties te horen. Een Bosschenaar grapte: 'Moeten jullie niet in Den Bosch zijn?' Hij doelde daarmee op de gemeenteraadsverkiezingen die daar vandaag plaatsvinden. SP-raadslid en vakbondsman Marco Bressers: 'Veel werknemers zijn positief verbaasd dat wij hier in alle vroegte aan de poort staan. Zij hebben goed in de gaten dat de SP de enige partij is die op deze manier naar de bedrijven toegaat en werknemers wil informeren. Dat wordt zeer gewaardeerd.'