Welzijnsfonds verbeterd voor arme gezinnen met kinderen

18 december 2014

Welzijnsfonds verbeterd voor arme gezinnen met kinderen

De gemeenteraad heeft afgelopen dinsdag ingestemd met een aanpassing van het Welzijnsfonds, waardoor de positie van kinderen in arme gezinnen aanmerkelijk wordt verbeterd. In het welzijnsfonds is op verzoek van de Stichting Leergeld een scheiding aangebracht in voorzieningen voor cliënten boven de 18 jaar en boven de 18 jaar, zodat voorzieningen veel gerichter aan kinderen moeten worden besteed.

Bij de vaststelling van de begroting eerder dit jaar werd door de gemeenteraad al ingestemd met 90.000 euro extra voor bestrijding van armoede bij gezinnen met kinderen.

‘Door de nu vastgestelde wijziging van het Welzijnsfonds wordt ervoor gezorgd dat onder meer deze extra gelden ook daadwerkelijk besteed worden aan doeleinden voor kinderen’, zegt verantwoordelijk wethouder Eric van den Broek. ‘Dit sluit aan bij de doelstellingen die zijn afgesproken in de nieuwe armoedenota en is een aanmerkelijke verbetering voor de positie van kinderen die opgroeien in armoede.’

De gemeenteraad ging unaniem akkoord met het voorstel. De aanpak van kinderen in armoede is al jarenlang één van de speerpunten van de SP in Boxtel.