7 maart start verkiezingscampagne: Reken af!

2 maart 2015

7 maart start verkiezingscampagne: Reken af!

Foto: SP

De SP Boxtel begint haar campagne voor de Provinciale Statenverkiezing op 7 maart om 10.30 uur met het ontrollen van een groot spandoek aan de Zwaansche Brug. Daarna zullen SP'ers in discussie gaan met voorbijgangers en folders, sponsjes en magneetjes uitdelen. Om te laten zien dat er genoeg is voor iedereen zal een speciaal pamflet met daarop een stukje koek verspreid worden onder het publiek. Met deze start op 7 maart kiest de SP voor een korte, maar intensieve campagne. Het motto van de campagne is: Reken af!

SP'ers de straat op

Vanaf 7 maart gaan vijftig SP-vrijwilligers op pad om huis aan huis 13.000 speciale vouwkaarten te verspreiden in Boxtel en Liempde. Ook zal de partij regelmatig te zien zijn in het centrum en bij supermarkten. Op 18 maart, de verkiezingsdag, zullen nog duizenden laatste dagkaarten verspreid worden. Naast de affiches op de gemeenteborden zullen ook door heel Boxtel tientallen sandwichborden met A0-posters bevestigd worden aan lantaarnpalen.

SP-stem telt driedubbel

Het motto van de verkiezingscampagne is: Reken af! De SP ziet, net als premier Rutte, deze verkiezingen ook als een referendum over het beleid van het kabinet VVD en PvdA. Immers: de leden van Provinciale Staten kiezen de leden van de Eerste Kamer. Het kabinet krijgt tot nu toe net genoeg steun in de Eerste Kamer voor zijn afbraakbeleid. Daar kan op 18 maart een einde aan gemaakt worden. Dan kan de weg van sociaal beleid ingeslagen worden. Een stem op de SP telt driedubbel: de SP groot maken in de provincie, de oppositie in de Eerste Kamer versterken en het kabinet Rutte de rode kaart geven.

Provinciale SPeerpunten

In de afgelopen vier jaar heeft de SP mee bestuurd in Noord-Brabant. En met resultaat! Noord-Brabant is een provincie geworden waar bedrijven graag naar toe komen vanwege het goede investeringsklimaat. Ook is er meer natuur, toerisme en recreatie gekomen en dus ook meer werkgelegenheid. De SP-speerpunten zijn: meer werkgelegenheid, stop armoede, gelijke kansen voor kinderen, minder vee in overbelaste gebieden, inzetten op duurzame energie, investeren in (gehandicapten)sport, kunst en cultuur, goed en betaalbaar openbaar vervoer en natuur.
Twee kandidaten op de lijst komen uit Boxtel. Fractievoorzitter in de gemeenteraad, Dave van de Ven, staat op de 19e en raadslid Marije van Kuijk op de 38e plaats.