Emile Roemer bezoekt centrum Boxtel

10 maart 2015

Emile Roemer bezoekt centrum Boxtel

Foto: SP

Op zaterdag 14 maart aanstaande bezoekt landelijk partijleider Emile Roemer van de SP het centrum van Boxtel. Het bezoek maakt onderdeel uit van de campagne voor de Provinciale Statenverkiezingen en hij zal vergezeld worden door de kandidaten van de kop van de SP-verkiezingslijst voor statenverkiezingen. Het bezoek zal plaatsvinden van 12.30 uur tot 13.30 uur, waarbij hij door SP-wethouder Eric van den Broek op de Markt ontvangen zal worden. Vervolgens volgt er een korte wandeltocht door het centrum, waarbij Roemer bijgepraat zal worden over een aantal economische ontwikkelingen en de Boxtelse centrumplannen.

Centrumplannen

Na ontvangst aan de voorzijde van het gemeentehuis aan de kop van de Markt, zal wethouder Eric van den Broek het landelijk partijkopstuk van de SP welkom heten. Eric van den Broek zal daarbij een korte toelichting geven op de centrumplannen, het economisch aanvalsplan in Boxtel en de recent door het college gelanceerde Boxtelse plannen voor een economisch stimuleringsbudget.

Positie ondernemers

Vervolgens wandelt het gezelschap naar de andere kop van de Markt, waar aan de Croonpassage door voorzitter van het Centrummanagement Luc Broos een toelichting gegeven zal worden op de positie van kleine ondernemers en detailhandelaren in Boxtel. Luc Broos is in zijn functie van voorzitter van het Centrummanagement nauw betrokken bij de tot standkoming van de centrumplannen, waar de laatste maanden in het kader van burgerparticipatie in Boxtel veel over gesproken wordt. Broos was tot voor kort ook voorzitter van de VOC, de Boxtelse belangenvereniging voor ZZP’ers en kleine Boxtelse ondernemers.

Cultuurhistorie

Vervolgens geeft Ruud van Nooijen een toelichting op de ontwikkelingen rondom het project STAP (cultuurhistorische route Stapelen-Sint Petrus Basiliek). Ruud van Nooijen zal in zijn toelichting een verbinding maken van de centrumontwikkeling met de plannen om de route STAP in zijn oude cultuurhistorische gedaante terug te brengen, als nieuwe impuls voor het centrum. Tevens zal hij uitleg geven hoe de geschiedenis van Boxtel geïntegreerd kan en gaat worden in de ontwikkelingsplannen van het Boxtelse centrum. Ruud van Nooijen is prominent lid van de Heemkundekring Boxtel en gewaardeerd als amateur historicus.

Boxtelse Bitterballen

Tenslotte wandelt het gezelschap via de Kruisstraat richting Burgakker, waarbij ter hoogte van de snackbar Kwalitaria van Richard Strik korte halte gehouden zal worden. Richard Strik is naast jarenlange uitbater van de snackbar in de Kruisstraat, voorzitter van de Boxtelse afdeling van Koninklijke Horeca Nederland. Richard Strik zal Emile Roemer vertellen wat kleine horeca ondernemers bezighoudt en wat belangrijke onderwerpen zijn die de landelijke en lokale overheid richting ondernemers op zou moeten pakken.

Tevens zullen ter hoogte van de snackbar door de lokale afdeling van de SP bitterballen aan Roemer, zijn gezelschap en het winkelend publiek aangeboden worden.

Tomatensoep

Vervolgens wandelt het gezelschap via de Kruisstraat en Rechterstraat terug naar de Markt, waar de plaatselijke SP en korte verkiezingsmanifestatie organiseert met muziek en de inmiddels alom bekende soepkar. Hierbij zal tomatensoep worden uitgedeeld en gedurende de hele wandelroute is er vanzelfsprekend ruimte om Emile Roemer aan te spreken en vragen te stellen.