1400 Boxtelse handtekeningen tegen zorgbezuinigingen

7 juni 2015

1400 Boxtelse handtekeningen tegen zorgbezuinigingen

Foto: SPBoxtel

Vrijwilligers van de SP hebben in de afgelopen weken zo'n 1400 handtekeningen opgehaald in het centrum en bij winkelcentra voor de volkspetitie van vakbonden FNV en CNV 'Red de zorg'. Op zaterdag 6 juni zetten vele Liempdenaren bij de supermarkt hun handtekening tegen de bezuinigingen in de zorg.

Half miljoen

De actie is een initiatief van vakbonden FNV en CNV en wordt ondersteund door de SP. Mensen zijn de bezuinigingen en de schandalen in de zorg beu en zetten vol overtuiging een handtekening. Met onze stelling dat, wil er iets veranderen in de zorg, deze regering zo snel mogelijk weg moet waren velen het eens. Met name ook de grote salarissen en riante vertrekregelingen van zorgbestuurders zijn de mensen een doorn in het oog, zo bleek ook in Liempde. In totaal zijn ongeveer 400.000 handtekeningen opgehaald, ook via internet. De verwachting is dat het aantal zal oplopen tot een half miljoen. Deze handtekeningen zullen gebruikt worden om de regering en Tweede Kamer onder druk te zetten om een einde te maken aan de onzinnige bezuinigingen. De actie loopt nog tot 12 juni. Tekenen kan nog via www.fnvvoorzorg.nl.