Gemeente steunt Boxtelaartje met 10.000 euro

30 juni 2015

Gemeente steunt Boxtelaartje met 10.000 euro

Foto: SP

Het college van B. en W. stelt voor dit jaar 10.000 euro beschikbaar voor cofinanciering van het initiatief Boxtelaartje, een spaaractie van weekblad Brabants Centrum voor het winkelende publiek. Ondernemers die met 'het Boxtelaartje' in het Brabants Centrum adverteren, hoeven slechts 10 euro te betalen, de andere helft betaalt de gemeente uit het economisch stimuleringsfonds. SP-wethouder Eric van den Broek verwacht dat er door de actie meer in de eigen gemeente gewinkeld wordt.

Wethouder overhandigt bijdrage

Het 'Boxtelaartje'  is een lokaal spaarsysteem waarbij klanten met hun saldo korting krijgen op aanbiedingen van aangesloten ondernemers. Op dit moment doen er zo'n 90 ondernemers mee. Daarnaast wordt er per aanbieding ook gespaard voor een zelfgekozen club of instelling. SP-wethouder Eric van den Broek overhandigde de bijdrage in aanwezigheid van de voorzitters van de winkeliersverenigingen Oosterhof, Selissenwal en Ondernemersvereniging Centrum Boxtel en de afdeling Boxtel van Koninklijke Nederlandse Horeca. Van den Broek: 'Met dit initiatief kunnen een hoop ondernemers gestimuleerd worden om aanbiedingen aan te prijzen, zodat meer mensen naar plaatselijke winkels gelokt worden. Het is een concrete actie om de lokale economie te versterken.'