13 augustus bijeenkomst Red de Zorg in Tilburg

10 augustus 2015

13 augustus bijeenkomst Red de Zorg in Tilburg

Foto: SP

Op donderdag 13 augustus is er een door de vakbond abva/kabo georganiseerde regionale bijeenkomst van Red de Zorg in Tilburg. Belangstellenden zijn van harte welkom. De SP ondersteunt de vakbondsactie.

700.000 handetekeningen

Inmiddels zijn 700.000 handtekeningen opgehaald voor de volkspetitie Red de Zorg. De SP ondersteunt deze actie en afdelingen hebben al vele duizenden handtekeningen opgehaald. In Boxtel werden in korte tijd zo'n 1400 handtekeningen opgehaald. De handtekeningen zijn overhandigd aan staatssecretaris van Rijn. Hij verklaarde zich bereid om met de vakbonden FNV en CNV in gesprek te gaan.

13 augustus bijeenkomst in Tilburg

De vakbonden willen van de staatssecretaris vóór Prinsjesdag (15 september) concrete oplossingen voor de problemen in de zorg. Liggen er geen concrete oplossingen, dan wordt op 12 september in Amsterdam een demonstratie gehouden om de eisen kracht bij te zetten. Meer dan 50 comités Red de Zorg zijn deze demonstratie aan het voorbereiden. Zo ook het comité in Tilburg. Dat zal gebeuren aanstaande donderdag 13 augustus in Boerke Mutsaers, Vijverlaan 2, Tilburg, aanvang 19.30 uur

Het SP-bestuur roept belangstellenden op om naar deze actiebijeenkomst te gaan. Meld je aan door een mailtje te sturen naar mvanlisdonk@abvakabo.nl. Of bel 06-21884602. Samen staan we sterker!