Proef van half jaar met boombakken Stationsstraat

19 augustus 2015

Proef van half jaar met boombakken Stationsstraat

Foto: SP

Er komt een proef waarbij een deel van de boombakken in de Stationsstraat voor (minimaal) een half jaar gehandhaafd blijft. De gemeente gaat verder bekijken hoe de bomen permanent in de straat kunnen blijven. Met deze toezegging komt het college tegemoet aan de wensen van klankbordgroep en ondernemers.

Overleg met ondernemers en bewoners over groene aankleding

Samen met ondernemers en bewoners gaat de gemeente kijken waar de bomen moeten komen te staan, of ze in de grond gezet kunnen worden of in bakken blijven en hoeveel het er moeten zijn. Gezamenlijk wordt daarnaast bekeken of mensen met hun eigen gevels ook een bijdrage kunnen leveren aan een groene aankleding van de straat. Goede ideeën worden dan verwerkt in het nieuwe gevelbeleid.

SP-wethouder Eric van den Broek: 'Dit is een perfecte manier om ideeën vanuit Boxtelaren meteen concreet op te nemen in de planvorming. En met de proef om een deel van de bomenbakken nu meteen te laten staan, kunnen we ook direct boter bij de vis doen. Dat werkt over het algemeen het meest motiverend voor mensen om later weer met hun ideeën naar de gemeente te komen. Aan een mooie, groene aankleding van de Stationsstraat werken we graag mee.'

Bomen Breukelsplein blijven behouden

Op het Breukelsplein blijft de gemeente werken met verplaatsbare bomen in bakken. Deze komen na de kermis weer gewoon terug. Tijdens de proefperiode in de Stationsstraat zijn het er tijdelijk dus wat minder.

Reacties

Best leuk wat meer groen in de stationsstraat maar inmiddels zijn we alweer een maand verder en staan er nog geen bomen terug op het Breukelsplein. Dit vind ik wel erg jammer!