SP start onderzoek onder personeel in zorginstellingen

24 augustus 2015

SP start onderzoek onder personeel in zorginstellingen

De zorg is flink overhoop gehaald door dit kabinet. Daarom wil SP-Kamerlid Renske Leijten graag weten van zorgpersoneel hoe het nu gaat. Daarom start zij een onderzoek onder personeel van verpleeg- en verzorgingshuizen, gehandicaptenzorg en geestelijke gezondheidszorg. De Boxtelse SP roept zorgmedewerkers op om de enquête in te vullen.

Veel veranderingen

Instellingen moeten hun capaciteit afbouwen: bedden worden verminderd, mensen met zogenaamde lichte zorgbehoefte komen niet meer in aanmerking voor de instellingszorg. Dit verandert ook het werken in de instellingen. De mensen die verzorgd moeten worden hebben zwaardere problematiek. Ook de hogere werkdruk heeft onherroepelijk invloed op de kwaliteit van de zorg. Renske Leijten roept alle werknemers in de zorg op om de SP-enquête in te vullen: 'De vrouwen en mannen die het werk doen weten het beste hoe de vlag er bij hangt. Zij kunnen ons, de politiek, inzicht geven in de werkdruk, bureaucratie en kwaliteit van de zorg.'

SP-bestuur: vul de enquête in

Het bestuur van de SP Boxtel doet een dringend beroep op Boxtelse medewerkers in de zorg om de enquête in te vullen. Dat duurt ongeveer 15 minuten. Er zijn drie verschillende vragenlijsten gemaakt om het beste aan te sluiten bij een bepaalde sector.

Werkt u in een verzorgings- of verpleeghuis, ga naar: https://vragen.sp.nl/index.php/542457/lang-nl
Werkt u in de gehandicaptenzorg, ga dan naar: https://vragen.sp.nl/index.php/539287/lang-nl
Werkt u in de geestelijke gezondheidszorg, ga naar: https://vragen.sp.nl/index.php/893143/lang-nl