Wethouder van den Broek wil weten wat cliënten vinden van de veranderingen in de Wmo

30 september 2015

SP-wethouder Eric van den Broek gaat een nieuwe serie van huiskamergesprekken organiseren over de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo). Op deze manier wil hij mensen de gelegenheid geven om op een laagdrempelige manier hun klachten kenbaar te maken en vragen te stellen. Hij vindt dat de gemeente op dit moment te weinig terug hoort over de vele veranderingen.

Nieuwe huiskamerbijeenkomsten

De wethouder wil in de komende maanden een nieuwe serie huiskamerbijeenkomsten organiseren over de veranderingen in de Wmo. De wethouder gaat naar de mensen toe en zorgt voor gebak en koffie. Op deze laagdrempelige manier kunnen mensen hun klachten en opmerkingen kenbaar maken en vragen stellen. Een eerdere serie huiskamergesprekken leidde tot aanpassing van het beleid. De huiskamerbijeenkomsten worden uitgevoerd met medewerking van Cello, Zorggroep Elde en TZorg. Binnenkort volgen oproepen voor de huiskamergesprekken in de gemeenterubriek in Brabants Centrum en via de online-kanalen. Aanmelden voor een gesprek kan ook per mail via dge@boxtel.nl.

Gemeente hoort weinig terug over de veranderingen

De wethouder stelt dat de gemeente weinig terugkoppeling krijgt van cliënten over de veranderingen in de Wmo: 'We kunnen denken geen nieuws is goed nieuws, maar wij willen mensen graag vragen om hun ervaringen over de Wmo met ons te delen. Dat staat centraal op de cliëntdagen die we vanaf 26 november weer organiseren, maar we willen ook graag daarvóór al input, vandaar de huiskamergesprekken.'