SP eist bewijs of anders excuses Balans

27 december 2015

SP eist bewijs of anders excuses Balans

Fractievoorzitter Wim van der Zanden moet met bewijzen komen voor zijn beschuldiging van vriendjespolitiek aan het adres van SP-wethouder Eric van den Broek. Kan hij dat niet, dan moet hij  zijn excuses aanbieden, aldus SP-fractievoorzitter Dave van de Ven.

Volgens van der Zanden zou de wethouder selectief zijn omgegaan met het geven van geld aan projecten uit het economisch stimuleringsbudget en gebruikte daarvoor de term 'vriendjespolitiek'. De SP-fractievoorzitter noemde dat een zware politieke beschuldiging: "Dat mag, maar dan moet hij wel met bewijzen komen en die heb ik nog niet gezien, het verhaal van Balans is alleen gebaseerd op vermoedens en 'van horen zeggen'. Ik heb van der Zanden uitgedaagd om met harde bewijzen te komen. Kan hij dat niet, dan moet hij publiekelijk zijn excuses aanbieden."

Volgens Brabants Dagblad wil van der Zanden eerst het lijstje zien dat hij heeft opgevraagd met het overzicht van alle uitgaven vanuit het stimuleringsbudget en wil hij daarna in de raad graag de discussie aangaan. Het is natuurlijk vreemd dat hij nu eerst dat lijstje afwacht terwijl hij de beschuldiging al geuit heeft en daar kennelijk dus geen enkel bewijs van heeft.