SP-wethouder Eric van den Broek blij met initiatief Ondernemersplatform

16 januari 2016

SP-wethouder Eric van den Broek blij met initiatief Ondernemersplatform

Foto: SP

De Boxtelse ondernemers Anneke van den Aker en Rianne van Esch werken aan een digitaal platform voor lokale ondernemers. Dat gebeurt in samenwerking met de gemeente. SP-wethouder Eric van den Broek is blij met dit ondernemersinitiatief en reikte een voucher van duizend euro uit.

Gemeentebestuur waardeert initiatief met bijdrage uit stimuleringsbudget

Afgelopen woensdag overhandigde wethouder Eric van den Broek een voucher ter waarde van 1000 euro uit aan beide ondernemers ter ondersteuning van hun initiatief om een digitaal ondernemersplatform op te richten. het platform krijgt meerdere functies. Door dit platform moeten Boxtelse consumenten en met name kleine ondernemers (MKB, ZZP, detailhandel, dienstverlening) elkaar beter gaan vinden en bedienen. De gemeente is zelf al bezig met een Ondernemersloket en gaat de ideeën hierover verbinden met het ondernemersinitiatief, zodat met name kleine ondernemers ook voor advies en informatievoorziening hier terecht kunnen; dat geldt ook voor startende ondernemers. Wellicht kan er in de toekomst zelfs een fysiek loket aan gekoppeld worden, zoals dat in Sint Oedenrode ook het geval is ,zo laat het gemeentebestuur weten.

VNG omarmt Boxtelse plannen

Wethouder van den Broek is enthousiast over het initiatief: "Een mooi voorbeeld van 'meewerkend Boxtel': ondernemers komen met een goed initiatief en de gemeente ondersteunt het. Dit zal een positieve invloed hebben op de toeloop van consumenten op de producten en diensten van Boxtelse ondernemers." De Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) heeft belangstelling getoond voor deze innovatieve Boxtelse plannen en heeft kennis en kunde ter beschikking gesteld. "Zo zie je maar dat creativiteit en ondernemerschap direct tot leuke resultaten kan leiden. Dit geeft mij veel positieve energie!", aldus de wethouder.

SP-voorstel voor loket voor kleine ondernemers
Ongeveer een jaar geleden deed de SP-fractie een voorstel gericht aan het college van B. en W. om samen met ondernemers een adviespunt op te richten voor met name kleine ondernemers zoals MKB'ers en ZZP'ers. Een denktank ging ideeën daarover uitwerken. Deze ideeën worden nu samengevoegd met de ideeën van dit nieuwe initiatief voor één ondernemersplatform. SP-raadslid Marco Bressers die indertijd het voorstel voor een adviespunt deed reageert als volgt: "De meerwaarde van dit platform ligt er in dat alle informatie gebundeld wordt en dat ook consumenten informatie kunnen inwinnen over winkels en andere zaken in Boxtel. Ik hoop dat er uiteindelijk ook een fysiek loket komt zoals dat in Sint Oedenrode al jarenlang een succes is en waar door professionals persoonlijk advies en begeleiding aan kleine ondernemers gegeven wordt. Ik denk dat daar in Boxtel ook behoefte aan is."

weet u al wanneer het digitale ondernemersplatform beschikbaar komt?