Gemeenteraad kiest plannen het Collectief voor De Kleine Aarde

28 april 2016

Gemeenteraad kiest plannen het Collectief voor De Kleine Aarde

Vorige week dinsdag heeft een meerderheid van de gemeenteraad voor de plannen van het Collectief gekozen voor de Kleine Aarde. Alleen Balans, CDA & VVD waren tegen.

Duurzame toekomst

Door de SP-fractie werd niet alleen voor het Collectief gekozen vanwege de plannen die de Kleine Aarde weer op de kaart zet als een voorbeeld voor heel Nederland op het gebied van duurzame ontwikkeling en realisatie van een circulaire economie. Met name ook het behoud van de Kleine Aarde voor de toekomst, door een groot deel in eigendom te houden was een doorslaggevend argument.

Fractievoorzitter Van de Ven: "Wij kiezen voor behoud van de Kleine Aarde voor de gemeente Boxtel voor nu en voor de toekomst. Op deze wijze hebben we altijd nog iets te zeggen over de duurzame ontwikkeling van dit gebied. "

Sociale duurzaamheid

Ook pleitte de SP-fractie voor de realisering van zoveel mogelijk leer-werkplekken en daar de WSD en/of Peijnenburg een rol in te laten vervullen.