SP-wethouder op huiskamerbezoek bij buurtvereniging Onder de Toren

18 april 2016

SP-wethouder op huiskamerbezoek bij buurtvereniging Onder de Toren

Foto: SP

SP-wethouder Eric van den Broek heeft een huiskamergesprek gehad in Duinendaal met  leden van buurtvereniging Onder de Toren. Onder het genot van koffie en gebak deden buurtbewoners een aantal suggesties om de leefbaarheid van hun buurt te verbeteren. De wethouder zegde toe er mee aan de slag te gaan.

De wethouder neemt bij deze huiskamerbijeenkomsten altijd een ambtenaar mee die direct een aantal vragen kan beantwoorden. Het ging in dit gesprek met name over de onvrede en onduidelijkheid over de parkeervergunningen, overlast door hangjeugd, verkeer in de wijk en plannen voor het Processiepark. De aanwezigen waren vol lof over het sociaal beleid van de gemeente. De invoering van de Wmo, de regeling om goedkoop extra huishoudelijk hulp in te kopen en het functioneren van Wegwijs kregen een dikke voldoende.

Wethouder van den Broek: “De huiskamergesprekken blijven een prima laagdrempelige manier om met bewoners in gesprek te komen. Zo bereik je toch veel mensen in een ontspannen sfeer en heb je de mogelijkheid om onderwerpen uit te diepen. Bovendien geeft het de mogelijkheid om bepaalde situaties in de buurt met eigen ogen te gaan bekijken. Met een paar bladzijdes vol aantekeningen kan ik in het gemeentehuis aan de slag om de leefbaarheid in de buurt te verbeteren.”