Huishoudelijke Hulptoelage wordt voortgezet

11 mei 2016

Huishoudelijke Hulptoelage wordt voortgezet

Het bijkopen van extra uren huishoudelijke hulp (huishoudelijke hulptoelage) voor 5 euro per uur blijft ook in de komende jaren mogelijk in Boxtel. Dit heeft het college van B&W geantwoord op vragen van de SP-fractie. Dit tot tevredenheid van SP-wethouder Eric van den Broek en SP-fractievoorzitter Dave van de Ven.

SP tevreden over voortzetting regeling

Uit de SP-enquête over de huishoudelijke hulp blijkt dat mensen tevreden zijn over de mogelijkheid en het lage tarief van de huishoudelijke hulptoelage. Daarom stelde de SP-fractie voor om deze mogelijkheid ook na 2016 voort te zetten. Het college heeft daar positief op gereageerd.

Foto: SP
Verantwoordelijk wethouder Eric van den Broek: “180 mensen hebben in 2015 van deze mogelijkheid gebruik gemaakt. Het niet gebruikte deel van het budget,137.000 euro, is overgeheveld naar 2016. Onlangs is bekend geworden dat  het rijk ook in de komende jaren weer geld beschikbaar stelt, al is dat wel een stuk minder. Samen met de reserves is er echter wel voldoende geld om de regeling nog jaren voort te kunnen zetten.”

SP-fractievoorzitter Dave van de Ven: “Dit is goed nieuws voor cliënten. Zij kunnen op een betaalbare manier uren blijven bijkopen, waardoor hun woning nog beter schoongehouden wordt.”