SP verspreidt 3500 Huurkranten

10 mei 2016

SP verspreidt 3500 Huurkranten

Foto: SP

SP-vrijwilligers hebben 3500 Huuractiekranten verspreid onder huurwoningen. Hiermee wil de SP Boxtelse huurders informeren over het landelijke huurbeleid van de VVD-PvdA regering en het standpunt van de SP. Tevens staat er een interview in met SP-wethouder Eric van den Broek over de Boxtelse situatie.

SP wil verhuurdersheffing afschaffen

PvdA, VVD en PVV hebben in het verleden de verhuurdersheffing bedacht. Een extra jaarlijks terugkerende belasting van 1,7 miljard euro voor alleen verhuurders van sociale huurwoningen. Dit heeft geleid tot minder onderhoud en huurverhogingen. De SP wil afschaffing van deze oneerlijke belasting en wil dat er geïnvesteerd wordt in sociale volkshuisvesting. Dat levert werkgelegenheid op, meer betaalbare huurwoningen, goed geïsoleerde huizen én extra inkomsten voor de overheid door betaalde btw. Dan kunnen de huren weer verlaagd worden, zeker ook voor de middeninkomens die de afgelopen jaren te maken hebben gehad met forse huurverhogingen.

“Boxtel voert een sociaal woon- en huurbeleid”

In het interview stelt wethouder Eric van den Broek dat Boxtel een sociaal beleid voert op het gebied van wonen en huren. De wethouder: “In de Woonvisie staat dat er in de komende tien jaar tot 600 nieuwe sociale huurwoningen gebouwd moeten worden. Ook is er in de Woonvisie aandacht voor het betaalbaar houden van de huren en worden de huren in Boxtel voor de lagere inkomens niet of nauwelijks verhoogd.”