94 steunbetuigingen voor nationaal zorgfonds op Selissenwal

21 augustus 2016

94 steunbetuigingen voor nationaal zorgfonds op Selissenwal

Foto: SP

Vrijwilligers van het comité Nationaal ZorgFonds en de SP haalden afgelopen zaterdag bij supermarkt Plus 94 steunbetuigingen op om in Nederland te komen tot één Nationaal ZorgFonds zonder zorgverzekeraars, zonder eigen risico en met GGD, tandarts en fysiotherapeut terug in het basispakket.

In twee uur tijd, van 10.00-12.00 uur werden de steunbetuigingen opgehaald. De vrijwilligers kregen veel positieve reacties te horen over de actie. Met name zijn veel mensen boos over de stijgende zorgpremies, het steeds hoger wordende eigen risico (op dit moment 385 euro en wellicht volgend jaar 500 euro), terwijl de zorgverzekeraars miljarden euro winst maken en het basispakket steeds verder uitgehold wordt. In Boxtel zijn nu totaal 325 steunbetuigingen opgehaald, landelijk wordt de 100.000 genaderd. Met de steunbetuigingen van de bevolking wordt de regering en de Tweede Kamer onder druk gezet om te komen tot een sociaal zorgstelsel met een goede en betaalbare zorg voor iedereen. Voor de SP zal dit een belangrijk onderwerp worden bij de verkiezing voor de Tweede Kamer in maart volgend jaar.