Wethouder Eric van den Broek opent kunstgrasveld BOC

20 augustus 2016

Wethouder Eric van den Broek opent kunstgrasveld BOC

Foto: SP

Vorige week zaterdag opende wethouder Eric van den Broek door het verrichten van de aftrap het nieuwe kunstgrasveld van voetbalvereniging Boxtel (‘BOC’) op Munsel. Het is een historische stap voor deze Boxtelse voetbalvereniging en de realisering van een langgekoesterde wens. Rond deze tijd zullen ook de voetbalverenigingen DVG en ODC tot modernisering van hun complexen overgaan met kunstgras. De SP-fractie heeft zich de afgelopen jaren hard gemaakt voor modernisering van alle Boxtelse buitensportcomplexen.

Het nieuwe kunstgras werd afgelopen zaterdag bij de drukbezochte vriendschappelijke derby Boxtel-DVG in gebruik genomen. Wethouder van den Broek gaf complimenten aan de besturen van BOC en andere voetbalclubs over de wijze waarop de plannen voor kunstgras tot stand zijn gekomen: ‘Een langgekoesterde wens gaat vandaag voor BOC in vervulling, een wens die ook wel eens wat frustratie heeft opgeleverd. Waarom konden de wensen bij andere sportclubs voor kunstgras immers al eerder ingewilligd worden? Compliment zoals dat in het overleg met de gemeente, samen met andere clubs is aangepakt. Een applaus waard.’

Foto: SP

Daarnaast stipte Van den Broek het belang van kunstgras nog eens aan voor de ledenaanwas en de sportieve ontwikkeling van de club. ‘Met dit kunstgrasveld is de ruimte om te kunnen voetballen voor de komende jaren geborgd. Hopelijk leidt de komst van dit veld tot weer een nieuwe pagina met successen die BOC aan hun toch al rijk gevulde historie kan toevoegen’, aldus de SP-wethouder.

BOC heeft ruim 800 leden, waaronder zo’n 220 vrijwilligers. Voor die vrijwilligers is de komst van het kunstgras ook een basis om het voetballen bij de vereniging ook goed te kunnen organiseren. Als oud-voetballer van BOC stipte Eric van den Broek het belang van de vrijwilligers ook aan: ‘Als voetballer sta je er vaak niet zo bij stil, maar vrijwilligers zijn onontbeerlijk om het voetballen mogelijk te maken. Door de komst van het kunstgras kunnen zij hun belangrijke werk weer op een fatsoenlijke manier uitvoeren.’

Foto: SP

Met het kunstgrasveld kan de vereniging RKSV Boxtel weer jarenlang vooruit. ‘Het allerbelangrijkste is dat er vooral heel veel plezier aan het nieuwe veld wordt beleefd, bij alle actieve voetballende dames, heren, jongens en meisjes, maar uiteraard ook door de vele toeschouwers die daar op af komen’, aldus Eric van den Broek.