26 Oktober informatieavond over Nationaal ZorgFonds met Renske Leijten

10 oktober 2016

26 Oktober informatieavond over Nationaal ZorgFonds met Renske Leijten

Foto: SP

Het plaatselijk actiecomité NZF en de SP organiseren op woensdag 26 oktober een informatieavond over het Nationaal ZorgFonds. Prominent spreker is Tweede Kamerlid voor de SP, Renske Leijten.

Oktober actiemaand in Selissenwal

Het actiecomité en de SP voeren in de aanloop naar de informatieavond actie op drie zaterdagen in de wijk Selissenwal. Afgelopen zaterdag werden bij de Plus en huis aan huis in de wijk vele tientallen steunbetuigingen opgehaald. Landelijk zijn al 180.000 steunbetuigingen opgehaald en 60.000 actiepakketten besteld. Uit onderzoek blijkt dat 80% van de Nederlandse bevolking achter het idee van een Nationaal ZorgFonds staat, maar ook dat ongeveer 80% van de Tweede Kamer er (nog) niet aan wil.

Foto: SP

Middels het ophalen van steunbetuigingen onder de bevolking moet de politiek onder druk gezet worden om marktwerking in de zorg af te schaffen en een nationaal ZorgFonds in het leven te roepen zonder eigen risico en met tandarts, fysiotherapie en ggz weer in het basispakket. Op 15 en 22 oktober zullen vrijwilligers van het actiecomité en de SP weer de wijk in gaan.