SP Tweede Kamerlid Henk van Gerven vervangt Renske Leijten op informatieavond 26 oktober

23 oktober 2016

Foto: SP

Renske Leijten, Tweede Kamerlid van de SP, is door onvoorziene verplichtingen verhinderd om op 26 oktober naar Boxtel te komen voor de informatieavond over het Nationaal ZorgFonds. Haar collega, Tweede Kamerlid Henk van Gerven, zal haar vervangen. Het plaatselijke comité NZF is er in geslaagd om een tweede spreker naar Boxtel te krijgen. Het gaat om iemand uit de praktijk, namelijk verpleegkundige Mariëlle van Wijnen. Het belooft een interessante avond te worden.

Twee sprekers

Oud-huisarts Henk van Gerven is woordvoerder van de SP voor Zorg, Landbouw en Natuur. In maart was hij in Boxtel ook van de partij op een goed bezochte informatieavond, waar hij samen met wethouder Eric van den Broek inging op de landelijke en plaatselijk zorg. Nu zal hij uitvoerig ingaan op de campagne voor een Nationaal ZorgFonds zonder zorgverzekeraars, zonder eigen risico en met tandarts, fysiotherapie en ggz weer in het basispakket. De Tweede spreker is verpleegkundige Mariëlle van Wijnen die vanuit haar ervaringen zal ingaan op de beperkingen waar zij in de zorg tegenaan is gelopen. Na de pauze (met muziek van Marco Bressers) is er voor de aanwezigen volop gelegenheid om met de sprekers in discussie te gaan. Het belooft een interessante informatieavond te worden. De avond in De Walnoot duurt van 20.00-22.00 uur, zaal open vanaf 19.30 uur.