Wethouder Van den Broek deelt mantelzorgwaardering uit

11 november 2016

Wethouder Van den Broek deelt mantelzorgwaardering uit

Foto: SP

Deze week heeft de gemeente Boxtel aan honderden mantelzorgers de mantelzorgwaardering uitgereikt. De mantelzorgers werden door SP-wethouder Eric van den Broek in het zonnetje gezet in een viertal publieksbijeenkomsten, waarin de mantelzorgers in een gezellige ambiance werden ontvangen. De mantelzorgwaardering werd tijdens de bijeenkomsten vervolgens persoonlijk door de wethouder of een medewerker van de gemeente overhandigd.

Foto: SP
‘Door op deze manier de mantelzorgwaardering aan te bieden, willen we ook echt persoonlijk de waardering voor dit belangrijke werk laten blijken’, aldus Eric van den Broek. ‘Bovendien is het een uitstekend moment om het persoonlijk contact met mantelzorgers te zoeken en terug te horen wat mensen bezig houdt en hoe wij als gemeente het beste mantelzorgers kunnen ondersteunen. Daar hechten we veel waarde aan en ik heb in de afgelopen dagen ook al veel nuttige reacties gehad. Via de klankbordgroep mantelzorg, waarin mantelzorgers zelf de gemeente adviseren, gaan we nu bekijken hoe we de adviezen van mensen verder kunnen doorvertalen.’

Het mantelzorgbeleid is voor het College van B&W een belangrijk beleidsspeerpunt, waar de afgelopen jaren fors extra middelen naartoe zijn gegaan. Dit heeft er onder meer toe geleid dat het aantal bekende mantelzorgers in Boxtel al gestegen is van 400 naar 1.200 en het Steunpunt Mantelzorg een personeelsuitbreiding heeft gekend.  ‘Hierdoor kunnen we mantelzorgers in Boxtel nog beter ondersteunen’, aldus wethouder Van den Broek.