18 februari Nationaal Zorgdebat in Den Haag

1 februari 2017

18 februari Nationaal Zorgdebat in Den Haag

Foto: SP

Op zaterdag 18 februari vindt op het Malieveld in Den Haag de tweede grote manifestatie plaats van het Nationaal ZorgFonds. Onder meer zal er een Nationaal Zorgdebat zijn met lijsttrekkers van politieke partijen. De SP regelt busvervoer vanuit alle regio's van Nederland. SP-bestuurslid Willem van Meurs roept mensen op om mee te gaan naar Den Haag.

In totaal zijn op dit moment 250.000 steunbetuigingen (een kwart miljoen) opgehaald onder de bevolking. Deze mensen steunen de doelstelling om te komen tot één Nationaal ZorgFonds, zonder zorgverzekeraars, zonder eigen risico en met fysiotherapie, ggz en tandarts in het basispakket. De manifestatie duurt van 12.00-15.00 uur, het zorgdebat zal duren van twaalf tot half twee.

SP-bestuurslid Willem van Meurs roept mensen op om mee te gaan: “De eerste manifestatie eind november bracht 3500 actievoerders op de been. Dat moeten er nu veel meer worden, zodat we laten zien dat het een steeds sterkere beweging aan het worden is. Geef je op voor het busvervoer en ga mee naar Den Haag.”

Mensen kunnen zich opgeven via www.nationaalzorgfonds.nl/busvervoer. Dan wordt je geïnformeerd over de exacte opstaplocatie in Den Bosch en de vertrektijd.