Werkzaamheden in het centrum begonnen met baggerwerkzaamheden Gemeentevijver

12 februari 2017

Werkzaamheden in het centrum begonnen met baggerwerkzaamheden Gemeentevijver

Foto: SP

Met het uitbaggeren van de vijver bij het gemeentehuis, is deze week de start gemaakt van een reeks aan werkzaamheden die gaat leiden tot een complete metarmofose van het centrum. De werkzaamheden maken deel uit van de centrumplannen die verantwoordelijk wethouder Eric van den Broek vorige week presenteerde. De omgeving van de Oude Boomgaard en de Gemeentevijver moet in die plannen worden omgeturnd tot een mooi beleefbaar Dorpspark.

Enkele weken geleden werd de Gemeentevijver al leeg gevist en deze afgelopen week vonden de baggerwerkzaamheden plaats om de vijver te zuiveren van een vervuilende sliblaag. Het zijn de eerste werkzaamheden die verdeeld over een aantal locaties in het centrum gaan plaatsvinden. De Vijver en de Oude Boomgaard wordt in die plannen ontwikkeld tot een mooi Dorpspark, met meer wandelpaden, een kunstwerk, verschillende zitgelegendheden, mooie begroeiing en een nieuwe doorsteek naast het VVV-kantoor, richting de Markt.

Veel goede ideeën

Ook wethouder Eric van den Broek liet zijn gezicht bij aanvang van de werkzaamheden zien en mengde zich tussen de verschillende omstanders die op de reuring bij de vijver waren afgekomen.

‘Er zijn in de klankbordgroep Vijver en Oude Boomgaard al vele geweldige ideeën opgehaald over de inrichting van het gebied, maar ik kon daar in mijn gesprekjes vandaag nog een nieuwe lading aan toevoegen. Over het centrum heeft iedereen immers een mening en dat is maar goed ook, dat moeten we voortdurend uitnutten’, aldus Wethouder Van den Broek.