SP-invasie in Boxtel-Oost

5 maart 2017

SP-invasie in Boxtel-Oost

Foto: SP

Met 16 vrijwilligers uit Boxtel en Meierijstad trok de SP afgelopen zaterdagmiddag de wijk Oost in. Bij 1500 adressen werd aangebeld en gepoogd om bewoners er van te overtuigen om op 15 maart op de SP te stemmen. Dat leverde vele positieve reacties op.

SP-wethouder ook mee langs de deur

De actie werd gestart met een groepsfoto bij gemeenschapshuis De Rots, waarna de vrijwilligers de deuren langs gingen in de Pastoor van Besouwplein en verder Oost introkken. SP-wethouder Eric van den Broek was ook van de partij en genoot er zichtbaar van: “Heerlijk om met zo'n grote groep de wijk in te trekken, dat maakt indruk. De mensen waarderen het dat een wethouder bij hen aan de deur komt.” Bestuurslid Willem van Meurs over de actie: “Complimenten voor de inzet van de vrijwilligers. We kregen aan de deur veel positieve reacties. Ik denk dat we een aantal niet-stemmers en zwevende kiezers toch nog hebben weten te overtuigen om op onze partij te stemmen.”

Vervolg campagne

De SP gaat de komende tijd verder met het huis aan huis aanbellen, zowel in de wijk Oost als vanaf volgende week zaterdag op Selissenwal. Afgelopen vrijdag deelden vrijwilligers folders uit bij de weekmarkt. Op 10 maart staat de SP met een stand op de Markt. Verder wordt heel Boxtel voorzien van folders. Tevens worden nog 800 Ouderenkranten en op de dag van de verkiezingen 1000 laatste dagkaarten verspreid.