Vragen SP over parkeerprobleem voetbalvereniging Boxtel

23 mei 2017

Vragen SP over parkeerprobleem voetbalvereniging Boxtel

SP-raadslid Marco Bressers heeft in een brief aan het college van B&W vragen gesteld over de parkeerproblemen waarmee voetbalvereniging Boxtel (BOC) te kampen heeft. BOC wil uitbreiding van de parkeermogelijkheden. Wijkbewoners hebben dit al eens aangekaart bij de gemeente omdat veel auto's in de woonwijk geparkeerd worden, hetgeen overlast veroorzaakt. Bressers vraagt aan het college of er mogelijkheden zijn om het parkeerterrein bij BOC uit te breiden.

Parkeeroverlast

Onlangs had de SP overleg met de vereniging. Met name op de wedstrijddagen zaterdag en zondag wordt het sportpark druk bezocht en parkeren bezoekers hun auto's her en der in de wijk en in veel gevallen ook half op de stoep in doorgaande straten. Ook op drukke trainingsavonden begint het parkeerprobleem al groter te worden. Daardoor wordt het verkeer onveiliger, de doorstroming slechter en kunnen bewoners steeds moeilijker hun eigen auto's parkeren. Deze situatie leidt zowel bij bewoners als bezoekers herhaaldelijk tot onderlinge irritaties. Boxtel is een groeiende vereniging en de verwachting is dat de parkeerdruk en de problemen in de toekomst groter zullen worden.

Uitbreiding

De voetbalvereniging heeft de parkeersituatie al eerder bij het college aangekaart, maar dit heeft vooralsnog niet tot een goede oplossing geleid. SP-raadslid Marco Bressers: “De SP is van mening dat de signalen van bewoners en BOC serieus genomen dienen te worden en dat er een oplossing moet komen. Daarom heb ik B&W gevraagd of er mogelijkheden zijn om het parkeerterrein bij Boxtel op te knappen en uit te breiden. Tevens wil ik weten of het grasveldje langs het huidige parkeerterrein bij dit terrein getrokken kan worden.”