Feestelijke lancering Boxtelse Dino Hunter App

12 juni 2017

Feestelijke lancering Boxtelse Dino Hunter App

Foto: SP

Afgelopen zaterdag opende SP-wethouder Eric van den Broek op het parkeerterrein van het Oertijdmuseum aan de Bosscheweg de nieuwe app Dino Hunter Boxtel. De wethouder en winkelier Ronald de Jong van de plaatselijke Albert Heijn reisden met een tijdmachine naar de prehistorie om twee dinosaurussen 'tot leven' te wekken, waarna deze ontsnapten naar het centrum van Boxtel.

Economisch Stimuleringsbudget

De lancering werd gepresenteerd door centrummanager Berry Dankers en onder toeziend oog van directeur René Fraaije van het Oertijdmuseum werd de app om virtueel Dino's te vangen feestelijk geïntroduceerd. Circa honderd bezoekers, vooral kinderen met hun ouders, waren getuige van de lancering van de app. Het initiatief is onder meer een uitvloeisel van het Economisch Stimuleringsbudget, waarmee SP-wethouder Van den Broek ondernemers ruim twee jaar geleden uitdaagde om met ideeën te komen die voor meer reuring in Boxtel en in het centrum zouden kunnen zorgen. Een denktank van het Oertijdmuseum, waar de wethouder onder meer deel van uitmaakte, is vervolgens aan de slag gegaan met de uitwerking van het idee.

Uitstraling tot buiten Boxtel

Wethouder Eric van den Broek was zaterdag vol lof over de wijze waarop het Oertijdmuseum die uitdaging heeft opgepakt: ‘Ik wil complimenten maken aan de wijze waarop Rene en zijn team de uitdaging om met initiatieven te komen, hebben opgepakt. Met dit initiatief wordt echt het verband gelegd met het centrum. En centrumondernemers hebben het idee vervolgens echt omarmd. Hartverwarmend om door het centrum te lopen en alle Dino-uitingen in de etalages en winkels te zien. Dit gaat zeker een succes zijn en heeft volgens mij zelfs uitstraling tot ver buiten de grenzen van Boxtel.’