SP-bestuur uitgebreid naar negen personen

18 juni 2017

SP-bestuur uitgebreid naar negen personen

Foto: SP

Op de algemene ledenvergadering van de SP hebben de aanwezige leden afgelopen woensdag 14 juni gekozen voor uitbreiding van het bestuur van 6 naar 9 personen. Tevens werd een kascontrolecommissie benoemd van 3 personen. Ook de plannen voor de komende twee jaar kwamen aan de orde.

Uitbreiding bestuur

Voorzitter Marije van Kuijk en organisatiesecretaris Marco Bressers werden in die functies herkozen. Drie kandidaten die zich voor het bestuur hadden aangemeld, zijn allen gekozen in het nieuwe bestuur. Het zijn Marion van de Oetelaar, Toon de Rouw en Christian Hesen. Het nieuwe bestuur is voor twee jaar gekozen. In de bestuursvergadering van juli zullen de bestuurstaken verdeeld worden.

SP financieel gezond

Penningmeester Rinze van der Veen presenteerde het financieel jaarverslag van 2016 en de begroting van 2017. Hij concludeerde dat de partij er financieel gezond voor staat en dat aanzienlijke bedragen gereserveerd kunnen worden voor komende verkiezingen. De kascontrolecommissie keurde het financieel verslag goed. De zittende leden van deze commissie (Hans van der Aa, Bert van Wordragen, Frans Sannen) werden door de ledenvergadering herbenoemd.

Toekomstplannen

Wethouder Eric van den Broek hield een indrukwekkend betoog over wat hij in drie jaar tijd tot stand heeft gebracht op sociaal en economisch gebied, de centrumplannen en het betrekken van burgers bij zijn beleid. Ook keek hij vooruit naar wat er in het laatste jaar van de bestuursperiode nog moet gebeuren. Fractievoorzitter Dave van de Ven gaf een opsomming van onderwerpen die de raadsleden van de SP via onder andere moties aan de orde hebben gesteld.

Bestuurslid Willem van Meurs presenteerde een ambitieus tweejarenplan met 10 actiepunten. Meest in het oog springend is een jaarlijkse ledenwervingscampagne die per jaar 20 nieuwe leden moet opleveren, zodat over enkele jaren het ledental gestegen is naar 400 leden. De partij wil verder het aantal actieve leden uitbreiden van 50 naar 70. Ook wil de SP nog zichtbaarder worden in de wijken. Avondvoorzitter Dave van de Ven sloot af met het uitspreken van de ambitie dat de SP bij de raadsverkiezingen van maart volgend jaar de grootste partij in Boxtel wordt.