Opening centrumpark Oude Boomgaard & Vijver op 30 augustus

17 juli 2017

Opening centrumpark Oude Boomgaard & Vijver op 30 augustus

Het parkje voor het gemeentehuis heropent officieel op 30 augustus om 10.00 uur. De opening van het park zal worden verricht door verantwoordelijk wethouder Eric van den Broek en samen met zijn collega Marusjka Lestrade zal op die ochtend tevens een kunstwerk worden onthuld. De nieuwe inrichting van de Oude Boomgaard en het veld rondom de gemeentevijver worden de komende weken afgerond.

Actie voor behoud Vijver en Boomgaard in 2012

De realisering van het centrumpark is een kroon op het werk van Centrumwethouder Eric van den Broek van de SP. Als raadslid voerde hij al actie voor het behoud van deze locatie, toen het toenmalige College van B&W de Vijver en Boomgaard wilde opdoeken voor een parkeergarage. ‘Wij hebben in augustus 2011 al bij de Gemeente aangedrongen op de realisering van een Centrumpark bij de Vijver en Oude Boomgaard en zijn daar in maart 2012 een grote publieksactie over begonnen. Mooi om te zien dat we daardoor de toenmalige parkeerplannen van tafel hebben kunnen krijgen en nu we zelf deelnemen aan het dagelijks bestuur van de Gemeente een schitterend alternatief kunnen realiseren’, aldus Centrumwethouder Eric van den Broek.