Wethouder bedankt leden oude adviesraden en verwelkomt nieuwe Adviesraad Sociaal Domein

2 augustus 2017

Foto: SP

Afgelopen maand nam wethouder Eric van den Broek in Eetcafe En Garde aan de Markt in een feestelijke bijeenkomst afscheid van de leden van de drie Boxtelse adviesraden op het gebied van het Sociaal Domein (WMO, Senioren en Sociale Zaken/Inkomen). De SP-wethouder van Zorg en Sociale Zaken was samen met zijn collega Marusjka Lestrade van Jeugd en Onderwijs namens het College gastheer en gastvrouw. Van den Broek complimenteerde de diverse leden met het vele werk dat in de afgelopen jaren is verzet en bedankte hun met een bloemetje en leuke attentie voor de proactieve en kritische bijdrage van deze cliëntvertegenwoordigers.

Dankwoord

De diverse adviesraden zijn recentelijk één adviesraad Sociaal Domein geworden, dus sommige leden traden ook weer direct aan. Eric van den Broek bedankte de leden stuk voor stuk in zijn toespraak: ‘Onvoorstelbaar welk een grote stelselwijzigingen op sociaal gebied over jullie bureau zijn gegaan. Van WVG en AWBZ naar WMO, de omvorming sociale werkvoorziening, decentralisatie Jeugd en daar overheen nog maatschappelijke ontwikkelingen als de vergrijzing en de vorming van de participatiemaatschappij. Chapeau voor jullie, die dat allemaal als vrijwilliger hebben opgepakt.’

Cliëntvertegenwoordiging zeer belangrijk

Op deze gezellige avond overhandigde de wethouders namens de gemeente een bosje bloemen en VVV-bon. ‘Dik verdiend’, aldus Van den Broek. Waarbij hij de nieuwe leden succes wenste en benadrukte dat cliëntvertegenwoordiging in de verdere ontwikkeling van het sociale beleid van de gemeente voortdurend een belangrijke rol zal blijven krijgen.