Eric van den Broek en Dave van de Ven beoogd lijsttrekkersduo raadsverkiezing 2018

11 september 2017

Foto: SP

Het bestuur van de Boxtelse SP-afdeling heeft Dave van de Ven en Eric van den Broek wederom voorgedragen als duolijsttrekkers voor de komende gemeenteraadsverkiezingen. Het tweetal voerde in de laatste raadsverkiezingen ook al als duolijsttrekkers de SP-lijst aan. Eric van den Broek wordt ook voor de aankomende bestuursperiode naar voren geschoven als wethouderskandidaat.

Eric van den Broek wethouderskandidaat

De SP bezet momenteel vier zetels in de gemeenteraad en mikt voor de komende verkiezingen minimaal op hetzelfde aantal raadszetels of een lichte winst. ‘Volgens mij hebben we het met deze coalitie uitstekend gedaan’, aldus Eric van den Broek. ‘Ondanks de forse stelselwijzigingen in het sociaal domein, heeft Boxtel een sociaal gezicht getoond en daarbij was ik als wethouder voortdurend op straat tussen de mensen aanwezig. Bovendien hebben we in Boxtel de afgelopen jaren forse stappen vooruit gezet op economisch terrein en krijgt het centrum van Boxtel een complete metamorfose.’

Zonder actie geen fractie

Dave van de Ven is het daar mee eens: ‘De afgelopen jaren hebben we laten zien dat we als SP nog steeds de meest actieve partij van Boxtel zijn. De fractie was zowel in de gemeenteraad als daarbuiten zichtbaar aanwezig, met onder meer diverse huis-aan-huisacties. Zonder actie immers geen fractie. De afgelopen bestuursperiode hebben we dat ook nog eens kunnen ondersteunen met Collegedeelname en daar mikken we ook in de volgende bestuursperiode op.’

Vaststellen kandidatenlijst en verkiezingsprogramma

Het afdelingsbestuur van de SP in Boxtel heeft Dave van de Ven en Eric van den Broek in haar laatste vergadering voor de zomervakantie naar voren geschoven als duolijsttrekkers. De algemene ledenvergadering van de SP stemt later in dit jaar over deze voordracht. Dan wordt ook de rest van de kandidatenlijst en het verkiezingsprogramma van de SP vastgesteld. Vanuit het bestuur van de SP wordt momenteel hard gewerkt aan het opstellen van het verkiezingsprogramma. De SP is haar verkiezingscampagne al begonnen met huis-aan-huisbezoeken op Duinendaal en de Stationsbuurt andere wijken volgen nog.

Persoonlijke gegevens van de lijsttrekkers

Dave van de Ven

Dave, 50 jaar, is geboren in Loon op Zand en woont 17 jaar in Boxtel . Hij werkt 7 jaar bij Interconnect Services in Den Bosch, in de functie van Developer. Dave is sinds 2007 actief lid van de SP Boxtel. Hij bekleedde voor de afdeling onder meer de functies webmaster, penningmeester en was enige tijd bestuursvoorzitter.
Sinds 2010 is hij actief in de Boxtelse gemeenteraad. Vanaf 2010 was Van de Ven lid van de commissie RZ en de SP fractie. Sinds 2014 is hij ook fractievoorzitter en tevens lid van de werkgeverscommissie van de Griffie.

Eric van den Broek

Eric, 46 jaar, is geboren en getogen in Boxtel. Hij heeft voor zijn huidige wethouderschap 20 jaar ervaring bij een aantal grote bedrijven, in management- en directiefuncties op het gebied van Personeel & Organisatie. Eric is sinds 1993 actief lid van de SP in Boxtel. Hij bekleedde binnen de Boxtelse afdeling van de SP diverse bestuursfuncties en was van 1999 tot en met 2002 ook lid van het landelijke partijbestuur van de SP.
Sinds 1998 is hij actief in de Boxtelse gemeenteraad, waarbij hij van 2006 tot en met 2014 ook voorzitter van de Boxtelse SP-fractie was. In 2006 en 2010 was Van den Broek lijsttrekker bij de verkiezingen en in 2014 was hij bij de raadsverkiezingen -samen met Dave- lijsttrekker in een duolijsttrekkerschap. Vanaf april 2014 is hij als wethouder actief, met de portefeuille WMO, Zorg, Sociale Zaken, de lokale Economie, coördinatie Wijkgericht Werken en Plan Centrum.