SP feliciteert Boxtel met Indenhof

25 september 2017

SP feliciteert Boxtel met Indenhof

Foto: SP

Veertig vrijwilligers gaan de komende weken 12.000 flyers met de titel 'Boxtel proficiat' verspreiden in Boxtel en Liempde. Hierin feliciteert de SP actievoerders en alle inwoners van Boxtel met het behoud en de verfraaiing van dit cultuurhistorisch waardevol gebied in de vorm van het mooie centrumparkje Indenhof. Omwonenden krijgen naast de flyer een bedankbrief van het SP-bestuur en een balpen met het opschrift 'Indenhof'.

Blauwgroen pareltje

Het parkje is een blauwgroen pareltje geworden. Het gebied is toegankelijker gemaakt voor het publiek en bevat onder andere fruitbomen, een insectenhotel en een informatiebord. In de vijver is een prachtig kunstwerk aangelegd van de onlangs overleden kunstenaar Ad van Iersel. Het parkje heeft een belangrijke sociale functie voor de omwonenden en ouderen van de nabijgelegen wooncomplexen. Ook kunnen er kleinschalige evenementen georganiseerd worden. SP-wethouder Eric van den Broek: “Het is een goede zaak dat via de klankbordgroep de wensen van omwonenden en belangengroepen vertaald zijn in de uiteindelijke inrichting. Samen hebben we er een mooi parkje van gemaakt.”

Toenmalig raadslid Eric van den Broek spreekt actievoerders toe

Actievoeren helpt

In de flyer benadrukt de partij dat actievoeren wel degelijk helpt om iets tot stand te brengen. Omwonenden kwamen zes jaar geleden meteen in verzet tegen het voornemen van het toenmalige college van B. en W. om in dat gebied een parkeerterrein aan te leggen. Zij werden vanaf het begin gesteund door de SP. De partij startte onder leiding van toenmalig raadslid van den Broek een grote publieksactie door huis-aan-huis 12.000 flyers te verspreiden met als titel 'Handen af van vijver en boomgaard!' Hierin werd gepleit voor het opknappen van het gebied en werden suggesties gedaan voor de inrichting en alternatieve parkeerplekken. Na enkele ludieke acties en onder grote politieke druk besloot het college om af te zien van de plannen. Van den Broek: “Het geeft een enorme voldoening dat ik nu als wethouder dit parkje heb mogen openen, waar we in het verleden samen met omwonenden actie voor gevoerd hebben. Dit parkje is een aanwinst voor Boxtel.”