SP sponsort Voedseltuin

17 november 2017

SP sponsort Voedseltuin

Foto: SP

De SP Boxtel sponsort sinds een paar maanden met een geldbedrag de Voedseltuin die gevestigd is op het terrein van de De Kleine Aarde. In de tuin worden verse groenten geproduceerd voor de cliënten van de Voedselbank van Boxtel, Haaren, Sint- Michielsgestel en Sint-Oedenrode. SP-bestuurslid Willem van Meurs spreekt van een belangrijk maatschappelijk initiatief.

SP sponsort projecten voor mensen die het wat minder hebben

De SP Boxtel sponsort elk jaar met een geldbedrag maatschappelijk waardevolle initiatieven. In het verleden waren we onder andere sponsor van de Voedselbank en Stichting Leergeld. Dit jaar heeft het bestuur gekozen voor sponsoring van de Voedseltuin.
Kartrekker en inspirator Theodoor van Leeuwen heeft er iets moois van gemaakt. Het project wordt gedragen door vrijwilligers en heeft vele maatschappelijke doelen. Er worden verse groenten en klein fruit geproduceerd voor de Voedselbank. De tuin biedt extra kansen aan mensen met afstand tot de arbeidsmarkt. Er wordt samengewerkt met wijken en buurten. De biodiversiteit van het gebied wordt verhoogd en de tuin biedt ruimte voor het organiseren van educatieve bijeenkomsten voor jong en oud, teamsessies, excursies en wandelingen. Sinds kort heeft de Voedseltuin het beeldmerk 'Erkend Leerbedrijf' gekregen. Dat houdt in dat mbo-studenten kunnen worden opgeleid.

Bestuurslid Willem van Meurs: 'Een geweldig en belangrijk maatschappelijk initiatief, met name voor mensen die het wat minder hebben. Het is goed te zien dat het project gedragen wordt door de inzet van veel vrijwilligers. Dat spreekt ons sociale hart erg aan, vandaar onze sponsoring.'