Initiatiefvoorstel Balans over Biomassaplein overbodig

26 januari 2018

Initiatiefvoorstel Balans over Biomassaplein overbodig

In de raadsvergadering van afgelopen dinsdag werd het initiatiefvoorstel van Balans behandeld waarin wordt voorgesteld om eerst de gemeenteraad aan het woord te laten over de proef met een biomassaplein op Vorst B. Zij kregen daarbij alleen steun van het CDA. De SP fractie gaf aan geen behoefte te hebben aan dit initiatiefvoorstel.

Geen verrassing

Er wordt al sinds 2013 gesproken over het biomassaplein en de mogelijke locatie Vorst B. Ook zijn er al vele informatie-momenten geweest over de aankomende plannen. Een verrassing, zoals Balans en andere partijen het doen voorkomen, kan het dus niet zijn.

Bezorgdheid burgers

“Uiteraard snappen wij de bezorgdheid bij de bewoners van Lennisheuvel over wat er nu gaat gebeuren.”, legt fractievoorzitter Dave van de Ven uit. “Het is daarom belangrijk dat zij aan de voorkant worden betrokken bij het opstellen van het bestemmingsplan, zoals wethouder van de Wiel heeft toegezegd. Zo zal er duidelijk worden wat er wel, en wellicht nog veel belangrijker, wat er niet gaat gebeuren. Hopelijk zal dat de bezorgdheid bij de bewoners, in ieder geval voor een groot deel, wegnemen. Uiteraard komt bij het opstellen van het bestemmingsplan Vorst B, de raad dan ook weer aan zet. Ons inziens heeft dit initiatiefvoorstel dan ook geen enkele meerwaarde voor dit proces.”