Drempelverlaging leidt tot minder overlast Van Hornstraat

6 april 2018

Drempelverlaging leidt tot minder overlast Van Hornstraat

Foto: SP

De gemeente heeft een drempelverlaging uitgevoerd in het midden van de Van Hornstraat.   Hierdoor is de overlast van bonkende auto's voor bewoners aanzienlijk teruggedrongen. Een bewoner bedankte in een mail de wethouders van Wanrooij (Inbox) en van den Broek (SP).

SP-buurtenquête

Een paar maanden geleden hield de SP een buurtenquête in de Van Hornstraat. Een van de verbeterpunten betrof de overlast van de drempel. SP-wethouder Eric van den Broek nam contact op met twee bewoners en gaf de klacht door aan wethouder van Wanrooij. Deze ging als verantwoordelijke voor de openbare ruimte aan de slag, hetgeen resulteerde in een snel uitgevoerde verlaging van de drempel. Nu laten de bewoners weten geen last meer te hebben van bonkende auto's. Zij zeggen uit te zien naar afsluiting van de dubbele overwegovergang zodat de Van Hornstraat een normale woonstraat kan worden. Eric van den Broek: 'Het is leuk als je als wethouder zo'n mailtje krijgt. Het gaat weliswaar om een kleine ingreep, maar het kan voor bewoners een enorme verlichting van overlast betekenen. Wellicht kunnen meer van dit soort kleine buurtergernissen snel opgelost worden.'