Wethouder de weekmarkt op

15 juni 2018

Wethouder de weekmarkt op

Foto: SP

SP-wethouder Eric van den Broek was vandaag de hele ochtend op de Weekmarkt aanwezig om enquêtes af te nemen en met bezoekers te praten over buurtinitiatieven. Hij nam dit initiatief naar aanleiding van de enquête die hij twee weken geleden lanceerde, in het kader van Meewerkend Boxtel. ‘Dit is het mooiste werk wat er is. Niet vanachter een bureau dingen verzinnen, maar de straat op en de wijken in’, aldus Eric van den Broek.

Allerlei onderwerpen

De wethouder had een tafel, koffie, thee en koek meegenomen om met mensen in gesprek te gaan en gedurende de ochtend kreeg hij hulp van al zijn collega-wethouders. ‘De bedoeling was zoveel mogelijk enquêtes in te vullen of mensen te wijzen op de mogelijkheid de enquête online in te vullen. Maar uiteraard maak je zo ook vaak een praatje over allerlei andere onderwerpen’, zei Eric van den Broek na afloop van de actie.

Digitaal

De enquête wordt in principe digitaal aangeboden, maar omdat niet iedereen thuis is op de digitale snelweg koos de wethouder ervoor om in de komende weken via persoonlijk contact zoveel mogelijk respons te vergaren. Van den Broek: ‘Dat is ook het recept, persoonlijk contact zoeken. Ik ben nu 25 jaar lid van de SP en het naar de mensen toegaan heb ik altijd het leukste politieke werk gevonden. Ik trek dat nu uiteraard als wethouder ook zo door.’

Inmiddels zijn al meer dan 400 enquêtes ingevuld en daar zijn er deze ochtend dus nog een groot aantal bijgekomen. De enquête loopt nog een paar weken.