SP start buurtenquête in de wijk Oost

27 augustus 2018

SP start buurtenquête in de wijk Oost

De SP is gestart met een huis-aan-huis buurtenquête in de wijk Oost. Vrijwilligers zijn twee weken geleden begonnen in de Nieuwe Nieuwstraat en omgeving.

Twee vragen

Er worden twee vragen aan de bewoners gesteld: wat gaat er goed in uw straat, buurt of wijk, waar bent u trots op? en hebt u klachten over uw straat, buurt of wijk en wat kan er beter? Doel van de enquête is om inzicht te krijgen in wat bewoners van hun omgeving vinden en om klachten en suggesties aan te kaarten bij het gemeentebestuur.

De SP-vrijwilligers gaan op twee doordeweekse avonden en zaterdagmiddag op pad. Ook wethouder Eric van den Broek zal weer van de partij zijn. De SP hield eerdere buurtenquêtes in de wijken Breukelen en Selisenwal. Naar aanleiding daarvan heeft de partij vele buurtzaken aangekaart bij het college van B. en W. Bestuurslid en coördinator van de buurtenquêtes, Willem van Meurs: “Contact met wijkbewoners is essentieel voor een partij als de SP. Wij horen dat mensen het waarderen dat wij bij hen aan de deur komen en naar hun mening vragen, ook als er geen verkiezingen zijn. Ondanks dat mensen over het algemeen tevreden zijn over hun wijk bestaan er toch de nodige buurtergernissen. Ons doel is om samen met bewoners hun straat, buurt, wijk nog leefbaarder te maken.”