Wervingscampagne levert 41 nieuwe leden op

13 augustus 2018

Wervingscampagne levert 41 nieuwe leden op

Een ledenwerfactie in de wijken Breukelen en Selissenwal is een groot succes geworden. Maar liefst 41 nieuwe leden werden ingeschreven. Hiermee komt het totaal op 340 leden en blijft de SP verreweg de grootste partij qua ledenaantal in Boxtel. SP-bestuurslid Willem van Meurs kijkt tevreden terug op de campagne.

Tweejarenplan SP

Vorig jaar mei stelde het bestuur een Tweejarenplan vast. Onderdeel daarvan was het jaarlijks realiseren van 20 nieuwe leden middels ledenwerfcampagnes. In 2017 lukte dat met 17 nieuwe leden net niet. Dat werd dit jaar ruimschoots goed gemaakt met 41 nieuwe leden.

41 nieuwe leden

In augustus vorig jaar is de SP in het kader van de gemeenteraadsverkiezingen begonnen met buurtenquêtes in de wijken Breukelen en Selissenwal. Dit jaar hebben we in het kader van de ledenwerving van half mei tot half juli een paar honderd enquêtedeelnemers benaderd.

Verantwoordelijk bestuurslid Willem van Meurs: '41 nieuwe leden is natuurlijk een fantastisch resultaat. Zo'n campagne van 8 weken, met gemiddeld drie avonden per week langs de deur, is arbeidsintensief maar levert wel iets op. Het blijkt dat we onder gewone mensen nog steeds op veel sympathie kunnen rekenen.'