VVV-gebouw heeft zijn opgang voor mensen die slecht ter been zijn

11 september 2018

VVV-gebouw heeft zijn opgang voor mensen die slecht ter been zijn

Foto: SP

Vorige week ging voor het team van vrijwilligers van de Boxtelse VVV een al langer gekoesterde wens in vervulling. Aan de achterzijde werd een gelijkmatige ingang voor mensen die slecht ter been zijn gerealiseerd. Nu kunnen ook mensen die moeite hebben met traploppen of mensen in een rolstoel, aan de achterzijde gemakkelijker het VVV-kantoor en de Markt bereiken. Wethouder Eric van den Broek van de SP maakte zich de afgelopen maanden, samen met initiatiefnemer Ruud van Casteren van de VVV hard voor deze toegang.

De opgang werd vorige week gerealiseerd, nog vlak voor het open monumenten weekend. Daarmee kwam een einde aan een periode van een paar maanden, waarin het verzoek in de gemeentelijke organisatie lag.

Eric van den Broek hierover: Soms lijken wensen van burgers niet zo heel moeilijk te hoeven zijn om te realiseren. Zoals deze vraag voor een opgang voor mensen die slecht ter been zijn. Maar vervolgens heeft die vraag toch maanden in de gemeentelijke organisatie gelegen, waarbij het verzoek van bureau naar bureau ging. Dat duurde dus te lang. Gelukkig kon het werk nu gecombineerd worden met de werkzaamheden voor de herinrichting van de Markt.’

De wethouder trekt zeker ook lering uit het proces. ‘Dit voorbeeld ga ik ook gebruiken in mijn ideeën om de gemeentelijke organisatie slagvaardiger te maken’, aldus Van den Broek.

De VVV heeft nu nog de wens om op het pleintje achter het gebouw een aantal bloembakken te realiseren, zodat het pleintje nog mooier aansluit bij het zojuist gerealiseerde park Indenhof.