Wethouder Van den Broek bedankt vrijwilligers en Boxtelse organisaties voor openhouden Eetpunt Elisabethsdael

3 september 2018

Foto: SP

Vandaag was de officiële doorstart van het Eetpunt Senioren bij Elisabethsdael. Via het serveren van een lekkere lunch, zorgde Stichting Broodnodig voor een nieuwe invulling van het Eetpunt. Ook de vrijwilligers van de diverse betrokken maatschappelijke instellingen waren voor deze lunch uitgenodigd. Namens de gemeente bedankte wethouder Eric van den Broek de vrijwilligers en de betrokken partijen voor hun inzet.

De afgelopen maanden ontstond er commotie over het mogelijke verdwijnen van het inloop Eetpunt bij Elisabethsdael. De gemeente Boxtel, Woonstichting Sint Joseph en Zorggroep Elde namen gezamenlijk het initiatief om te kijken hoe het Eetpunt open zou kunnen blijven. Met de hulp van Stichting Ouderen in Regie zijn de partijen nu uiteindelijk gekomen tot een constructie, waarbij onder coördinatie van Stichting Broodnodig het Eetpunt wordt doorgestart. Vandaag was de eerste openstelling en voor dit feestelijke moment waren zowel vertegenwoordigers van de samenwerkende Boxtelse organisaties als de vrijwilligers uitgenodigd.

Eric van den Broek bedankt alle partijen: ‘Met alle mensen is alles-op-alles gezet om het Eetpunt open te houden. Dit lijkt met deze constructie te zijn gelukt en ik wens alle betrokken veel succes. Chapeau daarbij aan de vrijwilligers die de afgelopen weken hebben ondersteund om het Eetpunt draaiende te houden.’

Op een later moment volgt nog een officieel openingsmoment.