Wethouder brengt spontaan bezoekje aan Kerst-Inn bij De Rots

28 december 2018

Wethouder brengt spontaan bezoekje aan Kerst-Inn bij De Rots

Foto: SP

SP-wethouder Eric van den Broek was tweede kerstdag spontaan met iets lekkers aanwezig bij de jaarlijkse Kerst-Inn bij De Rots. Al jaren organiseren vrijwilligers op Tweede Kerstdag een ontmoetingsactiviteit, waarin Boxtelaren op een laagdrempelige manier kerst kunnen vieren. Eric van den Broek: ‘Met dit bezoek spreek ik ook mijn waardering uit voor de vrijwilligers die dit al jaren mogelijk maken. Dat past precies in de gedachten van Kerst.’

Al jaren organiseren vrijwilligers deze Kerst-Inn. Gratis of tegen een kleine vergoeding kan iedereen in Boxtel zo met Kerst genieten van leuke activiteiten, zoals het leggen van een kaartje, het doen van spelletjes, line-dance, naar muziek luisteren of gewoon een praatje maken. De wethouder kwam bij zijn bezoek niet met lege handen, maar had een paar dozen bonbons voor de vrijwilligers en de circa zestig bezoekers meegebracht.

‘Dit is de echte kerstgedachte. Met deze activiteit zorgen vrijwilligers ervoor dat het voor iedereen mogelijk is om met elkaar een leuk kerstmoment te hebben’, aldus wethouder Eric van den Broek. ‘Dat verdient een blijk van waardering, dus daarom dat ik ook graag even zelf van de gezelligheid kom proeven.’