Wethouder presenteert Het Januspad

18 december 2018

Wethouder presenteert Het Januspad

Foto: SP

Anderhalve week geleden onthulde SP-wethouder Eric van den Broek samen met de familie Van Roosmalen de nieuwe naam van de doorsteek van de binnenplaats van het gemeentehuis naar de Markt dan toch onthuld. Die doorsteek gaat voortaan door het leven als Het Januspad, vernoemd naar oud Gemeentebode Janus van Roosmalen.

In het bijzijn van negen familieleden van gemeentemedewerker Janus van Roosmalen werd de nieuwe naam onthuld. Die naam werd door de wethouder verkozen uit maar liefst 165 inzendingen voor nieuwe doorsteek. Eric van den Broek spreekt van een blijk van waardering voor de ambtelijk medewerker in het algemeen en voor Janus in het bijzonder: ‘Door de naam van Janus aan deze locatie te verbinden, leggen we een perfecte koppeling met de waardering die we als gemeenschap mogen hebben voor het ambtelijk apparaat die zich dag in dag uit inzetten voor de gemeenschap en de plaats waar Janus als markante plaatsgenoot zijn werkterrein had.’ In zijn ruim 40 jarige staat van dienst voerde Janus meerdere werkzaamheden voor de gemeente uit, zoals marktmeester.

De familie was Van Roosmalen was zichtbaar trots op de naamgeving en de woorden van de wethouder. Onder het genot van een lekker gebakje werden in een feestelijke bijeenkomst vervolgens herinneringen opgehaald aan hun bekende familielid.