SP-raadslid Rinze van der Veen legt tijdelijk raadswerk neer

9 januari 2019

SP-raadslid Rinze van der Veen legt tijdelijk raadswerk neer

In verband met ziekte moet Van der Veen de komende periode als raadslid verstek laten gaan. In december onderging Van der Veen een zware ingreep. Nu komt zijn herstelperiode in de volgende fase die een paar maanden zal gaan duren en waarin hij niet goed als raadslid zou kunnen functioneren. Hamid Omair is zijn vervanger.

Hamid Omair is tijdelijke vervanger
In verband met deze situatie is de voorzitter van de gemeenteraad gevraagd om Van der Veen tijdelijk ontslag te verlenen als raadslid. Aan dit verzoek heeft de burgemeester op 3 januari jl. gevolg gegeven.

Hamid Omair, nummer 4 op de kieslijst zal Rinze van der Veen voor de komende periode van 14 weken vervangen. Hamid is al vele jaren lid van de SP, is actief als steunfractielid voor de SP-fractie en in de Marokkaanse gemeenschap. In de raadsvergadering van 15 januari wordt hij geïnstalleerd als tijdelijk raadslid.

Fractievoorzitter Dave van de Ven: “Ik ben blij dat Hamid de komende tijd Rinze gaat vervangen, we blijven zo op volle sterkte als fractie en heeft Rinze alle tijd om aandacht te besteden aan zijn herstel. We hopen natuurlijk allemaal dat zijn herstel spoedig zal verlopen en Rinze over een paar maanden zijn plaats in de fractie weer kan innemen.”