ID Boxtel helpt duurzame ondernemers

18 februari 2019

ID Boxtel helpt duurzame ondernemers

Boxtelse ondernemers die hun bedrijf duurzamer willen maken kunnen voortaan hulp krijgen van het gemeentebestuur. Het college van B&W stelt daarvoor jaarlijks 50.000 euro beschikbaar. SP-wethouder Eric van den Broek roept ondernemers op om met duurzame ideeën te komen.

Duurzame ideeën gevraagd
Het geld is beschikbaar gekomen na de opheffing van het zogeheten herstructureringsfonds dat bedoeld was om een kwaliteitsslag te maken op Ladonk. Op dit fonds werd weinig beroep gedaan en daarom ging de gemeente op zoek naar een alternatief dat beter aansluit op de lokale behoefte.

Van den Broek: “We roepen ondernemers op om met duurzame ideeën op de proppen te komen. Daarbij kan het gaan om de bouw en inrichting van bedrijfspanden, maar ook om initiatieven op het gebied van sociale duurzaamheid, bijvoorbeeld door inzet van mensen met een beperking. De gemeente denkt met de werkgevers mee om hun ideeën tot wasdom te laten komen en we proberen meerdere partijen met elkaar in verbinding te brengen.”
Er is sprake van een zogeheten koppelsubsidie. Dat betekent dat ondernemers zelf de helft van de kosten voor hun rekening nemen, de andere helft betaalt de gemeente.