Lijsttrekker SP Noord-Brabant Maarten Everling komt op 8 maart naar Boxtel

4 maart 2019

Lijsttrekker SP Noord-Brabant Maarten Everling komt op 8 maart naar Boxtel

SP-lijsttrekker Maarten Everling is op vrijdag 8 maart van 10.00-12.00 uur aanwezig op de Boxtelse weekmarkt. Hij gaat in het kader van de verkiezingscampagne voor de provinciale verkiezingen, daarbij gesteund door plaatselijke SP'ers, in gesprek met burgers over het belang van deze verkiezingen. Er worden ook folders alsmede de bekende SP-
schuursponsjes uitgedeeld. SP-voorzitter Willem van Meurs benadrukt het nationale belang van deze verkiezingen.

Boxtelse campagne
De campagne draait op volle toeren. De gemeenteborden zijn voorzien van posters en vele tientallen grote sandwichborden zijn in heel Boxtel geplaatst met de leus: NU SP. In Boxtel en Liempde worden door vijftig vrijwilligers 12.000 folders huis-aan-huis verspreid. Op de komende vrijdagen en zaterdagen zal de partij te zien zijn in het centrum en bij verschillende winkelcentra. In de laatste anderhalve week voor de verkiezingsdag zullen vrijwilligers in enkele wijken huis-aan-huis aanbellen en mensen wijzen op het belang van deze verkiezingen. Op 20 maart zullen nog eens duizend 'laatste dagkaarten' verspreid worden.

Verkiezingen van nationaal belang
Het belang van deze verkiezingen is niet alleen provinciaal maar vooral ook landelijk. Plaatselijk voorzitter Willem van Meurs: “De leden van Provinciale Staten kiezen in mei de leden van de Eerste Kamer. De huidige regeringscoalitie heeft daar nog een minimale meerderheid van één zetel. De kiezers hebben dus de macht om daar op 20 maart een einde aan te maken, zodat het kabinet Rutte een moeilijke tijd tegemoet gaat omdat de Eerste Kamer dan regeringsplannen kan tegenhouden. Een stem op de SP telt driedubbel: de SP in de provincie groot maken, de oppositie in de Eerste Kamer versterken en het kabinet Rutte de rode kaart geven. Daarom roep ik onze kiezers op om ook daadwerkelijk te gaan stemmen.”

SP Noord-Brabant
In de afgelopen acht jaar heeft de SP mee bestuurd in Noord-Brabant. En met resultaat! Noord-Brabant is een provincie geworden waar bedrijven graag naar toe komen. Ook is er meer natuur, toerisme, cultuur en recreatie en dus ook meer werkgelegenheid gekomen. De SP-speerpunten zijn:
  • Duurzame energie in handen van de gemeenschap, de lusten en lasten worden rechtvaardig verdeeld;
  • Het aantal dieren in de veehouderij moet flink naar beneden;
  • Openbaar vervoer moet betaalbaar en bereikbaar zijn, weg met de marktwerking;
  • De wachtlijsten in de jeugdzorg moeten verdwijnen;
  • Noord-Brabant moet sociaal blijven, armoedebestrijding blijft prioriteit;
  • Ook kwetsbare groepen moeten aan het werk geholpen worden;
  • Blijvende aandacht voor natuur, milieu, volksgezondheid en cultuur;
  • De overlast van Eindhoven Airport moet ingeperkt worden.