Buurtenquête Oost-3 verloopt voortvarend

14 januari 2020

Buurtenquête Oost-3 verloopt voortvarend

De tussenbalans van de SP-buurtenquête in het gedeelte van Boxtel-Oost tussen de Europalaan en de A2 en de Dommel is positief te noemen. Er zijn al meer dan 250 formulieren opgehaald en meer dan de helft van de deelnemers wil maandelijks onze Nieuwsbrief ontvangen. Coördinator buurtenquêtes Willem van Meurs constateert dat ook hier de meeste mensen in zijn algemeenheid tevreden zijn met de woon- en leefomgeving, maar dat er wel degelijk ook buurtergernissen zijn.

SP-vrijwilligers elke zaterdag op pad
Elke zaterdag van half een tot twee uur gaan SP-vrijwilligers (waaronder raadslid Frans Sannen en wethouder Eric van den Broek) aan de slag met de huis aan huisbuurtenquête. De straten die tot nu toe gedaan zijn: De Beukums, De Spinster, De Linnenbleker, De Pellenwever, De Volder, De Blauwverver en Vorsenpoel. In totaal zijn meer dan 250 formulieren opgehaald en willen 140 bewoners middels een maandelijkse Nieuwbrief op de hoogte gehouden worden van activiteiten en standpunten van de Boxtelse SP. De meeste bewoners zijn tevreden over het wonen en leven in hun straat/buurt. De meeste klachten gaan over het onderhoud van stoepen en groen, wortelopdruk van bomen, te weinig parkeergelegenheid, hondenpoep en het ontbreken van bladkorven.

Wijkpamflet
Over sommige buurtkwesties heeft de SP-raadsfractie al vragen gesteld aan de gemeente. De enquête loopt nog een aantal weken.

Willem van Meurs: “Daarna wordt in het gebied een pamflet verspreid met de uitkomsten van de enquête en wat de SP met de opmerkingen van de bewoners gedaan heeft. Dat wordt door hen erg gewaardeerd.”