SP deelt zorgflyers uit op weekmarkt

24 juli 2020

SP deelt zorgflyers uit op weekmarkt

SP-vrijwilligers hebben vrijdag bij de weekmarkt enkele honderden flyers uitgedeeld waarin mensen opgeroepen worden om de petitie  -Onze Zorg verdient meer dan alleen Applaus- te ondersteunen. Er kwamen veel positieve reacties op de SP-actie. Bestuurslid Bert van Wordragen roept mensen op om de petitie te steunen.

Zorgmedewerkers verdienen meer dan alleen applaus
Zorgverleners verdienen onze grootste waardering voor de inzet die ze leveren om het coronavirus te bestrijden. Deze coronacrisis laat ons weer zien hoe belangrijk goede zorg is. Grote bedrijven worden met miljarden aan belastinggeld gered, maar waar blijft het reddingsplan voor de zorg? Zorgverleners verdienen onze waardering. Niet alleen nu, maar zeker ook nà deze coronacrisis. Geen bezuinigingen, maar investeringen.

Het zorgsysteem moet veranderen
De SP wil een geheel ander zorgsysteem:
'Zorgverleners verdienen meer dan alleen applaus. Dus hogere lonen, meer zeggenschap en meer collega's. De zorg mag niet de rekening krijgen van de crisis: geen nieuw bezuinigingen op de zorg, maar investeringen.
De Zorg is geen markt. Tijdens deze crisis is duidelijk geworden dat samenwerking in de zorg veel beter werkt dan concurrentie. Daarom halen we de overbodige bureaucratie, concurrentie, doorgeslagen macht van zorgverzekeraars en de markt definitief uit de zorg.
Het bedrijfsleven krijgt nu miljarden steun op kosten van de samenleving. De SP kiest voor solidariteit. We laten grote bedrijven hun eerlijke deel aan belasting betalen zodat we onze vitale beroepen, de zorg en alle anderen die nu Nederland draaiende houden, fatsoenlijk kunnen belonen.

100.000 steunbetuigingen: teken ook!

Bestuurslid Bert van Wordragen: “Inmiddels hebben meer dan 100.000 mensen hun steun betuigd aan de petitie. Ik roep mensen op om ook te tekenen. De SP-afdeling Boxtel gaat komende weken duizenden flyers huis aan huis verspreiden. Op 5 september wordt een landelijke actiedag voor de zorg georganiseerd. Ook afdeling Boxtel zal daaraan meewerken”.

De petitie kan getekend worden op: beloondehelden.nl.