SP'ers helpen mee in Voedseltuin

3 september 2020

SP'ers helpen mee in Voedseltuin

Foto: SP

Donderdagochtend hebben wethouder Eric van den Broek, raadslid Frans Sannen en bestuurslid Willem van Meurs enkele uren meegeholpen in de Voedseltuin. Zij werden na de uitleg van een enthousiaste Maria van den Hoogen over het werk van de Voedseltuin concreet aan het werk gezet.

Sociale functie
De Voedseltuin heeft een belangrijke sociale functie voor de Boxtelse gemeenschap. De doelen van de Voedseltuin zijn:

• productie van verse groenten en klein fruit voor de Voedselbank;
  • verkleinen van de afstand tot de arbeidsmarkt: mensen vanuit de WSD, Contour de Twern en Reclassering kunnen hier op een laagdrempelige manier aan de slag;
  • vergroten van de samenwerking in de Boxtelse gemeenschap;
  • verhoging van de biodiversiteit van het gebied;
  • educatie, teamsessies, excursies en wandelingen.

Ook is de Voedseltuin een officieel Erkend Leerbedrijf waar MBO-studenten opgeleid worden tot vakmensen.

Voedseltuin is belangrijk voor Boxtel
Raadslid Frans, die vrijwilliger is bij de Herenboeren, is enthousiast over het werk van de Voedseltuin: “Prachtig om te zien hoe de traditie van De Kleine Aarde voortleeft in het produceren van biologische groenten voor de klanten van de Voedselbank, die anders niet  aan deze groenten zouden kunnen komen.”

De SP draagt de Voedseltuin een warm hart toe en vindt dat de Voedseltuin behouden moet blijven voor Boxtel. In het verleden heeft de partij de Voedseltuin al eens gesponsord met een geldbedrag.