Boxtels werkbezoek Lilian Marijnissen in het teken van Corona

5 november 2020

Boxtels werkbezoek Lilian Marijnissen in het teken van Corona

Foto: SP

Aankomende vrijdag 6 november brengt fractievoorzitter van de SP in de Tweede Kamer Lilian Marijnissen een bezoek aan Boxtel. Samen met de Boxtelse wethouder en lijsttrekker Eric van den Broek bezoekt de landelijke SP-voorvrouw een bezoek aan de Weekmarkt, spreekt een aantal ondernemers over de huidige Coronaperiode, brengt een bezoek aan het Wereldhuis en spreekt een aantal vrijwilligers bij de Voedselbank. Uiteraard is het bezoek Coronaproof en worden de maatregelen die afgelopen dinsdag door het Kabinet werden uitgevaardigd, tijdens het bezoek volledig gerespecteerd.

In Boxtel vinden op 18 november aanstaande herindelingsverkiezingen plaats en door de huidige Coronacrisis is het moeilijk om de verkiezingen goed onder de aandacht te brengen. Mede daarom heeft de SP ervoor gekozen om een aantal onderwerpen onder de aandacht te brengen waar mensen uit de samenleving in de huidige Coronacrisis concreet tegen aan lopen.

Er is voor gekozen om een aantal ondernemers, personeel uit de Zorg en vrijwilligers van de Voedselbank te spreken. Een mooi moment waarop mensen uit de samenleving aan het landelijke politieke kopstuk en de plaatselijke voorman van de SP, nog eens kunnen aangeven welke impact de Coronacrisis heeft. En wat er zou moeten worden gedaan om de crisis goed door te komen.

Programma:

10.15 Ontvangst Lilian door Eric van den Broek, bij het Gemeentehuis
10.30 Korte ontmoeting enkele SP-vrijwilligers
10.35–10.45 Rondgang over de Weekmarkt (in duo’s van twee)
10.45–11.10 Gesprek Richard Strik (horeca-ondernemer), Luc Broos (voorzitter Centrummanagement) en Natasja Willems, winkelier (initiatiefneemster armoedeproject, verzamelen speelgoed arme gezinnen)
11.55–12.10 Korte ontvangst bij Voedselbank
12.10 Afsluiting

Belangrijk werkbezoek
De Boxtelse SP-lijsttrekker Eric van den Broek is blij met het werkbezoek in deze moeilijke Coronatijd: ‘Het is belangrijk dat landelijke en plaatselijke politici goed op de hoogte blijven over waar mensen in de samenleving tegenaan lopen, dat lukt het beste als je –binnen wat er binnen de richtlijnen mogelijk is- ervaringen persoonlijk ophaalt. Bovendien is dit een mooi voorbeeld van hoe binnen de SP het landelijke en het plaatselijke niveau elkaar versterken. De lijntjes binnen onze partij zijn heel erg kort.’

Coronaproof
Uiteraard is het gehele bezoek coronaproof, loopt het beperkte SP-gezelschap rond in duo’s van twee personen en met mondkapjes op. De afstand van 1,5 meter zal overal worden gerespecteerd, ook voor persfotografen.