Samenwerking Herenboeren en Voedselbank

12 november 2020

Samenwerking Herenboeren en Voedselbank

Foto: SP

De Herenboeren schenken voortaan hun overvloedige groenten en fruit aan de Voedselbank. Deze kan dat in coronatijd erg goed gebruiken en is verheugd over de samenwerking. SP-raadslid Frans Sannen, die vrijwilliger is bij de Herenboeren, is erg blij met dit initiatief.

6 kratten met verse groente, fruit en eieren
Dit jaar is de oogst bij de Herenboeren overvloedig. Appels, peren, aardappels en bloemkolen zijn er in overvloed. Leden die dat willen kunnen een deel van de oogst achterlaten en dat wordt vervolgens geschonken aan de Voedselbank. Door de coronacrisis heeft de Voedselbank het erg druk en is het ook moeilijk om aan verse groenten en fruit te komen. De verwachting is dat de eerste lading bestaat uit 6 kratten met verse groenten, fruit en eieren die aangeboden kunnen worden aan de Voedselbank.

SP-raadslid Frans Sannen is blij met het initiatief: “Het is geweldig om te zien hoe organisaties elkaar ondersteunen en met elkaar de samenwerking aangaan. Wat is er nou mooier dan dat we samen met de Voedseltuin ervoor kunnen zorgen dat de Voedselbank in deze moeilijke tijd voldoende verse groenten en fruit krijgt voor hun cliënten?”