Gemeente en ondernemers ondertekenen Samenwerkingsovereenkomst Ladonk

21 december 2020

Gemeente en ondernemers ondertekenen Samenwerkingsovereenkomst Ladonk

Foto: SP

De Gemeente en ondernemers van bedrijventerrein Ladonk gaan via een samenwerkingsovereenkomst het vestigings- en investeringsklimaat van het bedrijventerrein Ladonk versterken. Het is het sluitstuk van de al jarenlange discussie tussen Ondernemersvereniging SPIN (voormalige WeB) en de Gemeente Boxtel. Vrijdag-ochtend tekenden vertegenwoordigers van ondernemers en Gemeente de overeenkomst in een Coronaproof setting. SP-wethouder Eric van den Broek van Economische Zaken is zeer tevreden met deze uitkomst: ‘Een nieuwe positieve club ondernemers pakt hiermee de handschoen op’.

Ondernemers en Gemeente hebben in de samenwerkingsovereenkomst een zevental speerpunten afgesproken, welke onder andere liggen op het terrein van de arbeidsmarkt, bereikbaarheid, veiligheid, voorzieningen en duurzaamheid. In een structuur van klankbordgroepen worden de betreffende thema’s opgepakt.

Klankbord Ladonk
De groep Ondernemers gaat opereren onder de naam ‘Klankbord Ladonk’ en de samenwerkingsovereenkomst heeft een looptijd van 1 jaar. Eerder waren er plannen om een zogenaamde BIZ (Bedrijfs Investerings Zone) op te richten, maar daar was mede door Corona nog onvoldoende draagvlak voor.

‘Met deze afspraken hebben we een uitstekende basis om ondernemers op allerlei manieren bij beleidsontwikkeling- en uitvoering te betrekken’, zegt wethouder Eric van den Broek. ‘In de tien-vijftien jaren hiervoor ging dat altijd moeizaam en dat lag zowel aan ondernemers als Gemeente. Met deze constructie ligt er een goede basis voor toekomstige samenwerking. De gesprekken in het afgelopen halfjaar zijn uiterst constructief verlopen.’

Vrijdagochtend werd in een Coronaproof setting bij het bedrijf DM Wheelsystems, de samenwerkingsovereenkomst ondertekend.